Povești de la catedră 8: Hristos a înviat!


După Paști profesorii obișnuiesc să îi salute creștinește pe elevi cu formula Hristos a înviat! De regulă se întâmplă aceasta o singură dată. După aceea revin toți la banala Bună ziua!, de frica imaginatei fantome a habotniciei. O greșeală! 

Personal, încerc să fiu mai consecvent sub acest aspect, timp de 40 de zile. Ce atmosferă plăcută era pe la clasele mici! Ce lumină era pe chipurile elevilor când toți, într-un glas și din toți bojocii, îmi răspundeau: „Adevărat a înviat!”. Și îi salutam așa până la Înălțare, apoi „Hristos S-a înălțat!”... și le plăcea foarte mult. Unii nu înțelegeau, chiar din a doua săptămână, de ce folosesc formula asta atât de mult timp. Dar le explicam și pricepeau. 

Intram și în clase ceva mai rezervate, de obicei la liceu. Unii mai șmecheri făceau chiar observații ironice și deranjante. Se mai iscau și situații de un extrem penibil, când, după câteva săptămâni, nu răspundea aproape nimeni. Așa că, pentru a evita neplăcerile și ironiile, mi-am adaptat gradual formula până la: „Hristos a înviat!... pentru cine crede și Bună ziua!... pentru cine nu crede”. Cam lung salutul, dar este unul incluziv

Aveam și încă am obiceiul de a solicita elevilor un feed-back la sfârșitul anului școlar. Una dintre întrebări era „Ce ți-a plăcut la ora de geografie?”, căreia i se opunea „Ce nu ți-a plăcut la ora de geografie?”

Am încă vie în memorie foaia unei fete de clasa a VII-a care mi-a răspuns simplu: „Mie cel mai mult mi-a plăcut la ora de geografie când ne salutați cu Hristos a înviat! Iar la a doua întrebare: „Mie nu mi-a plăcut deloc când nu ne mai salutați cu Hristos a înviat!

Mi se pare corect. Păi da... 
___
Dacă ți-a plăcut acest articol, mă poți susține pentru munca depusă printr-o donație.

de Ionuț Tudose
13.05.2021

P.S. Pentru celelalte povestiri de la catedră, accesați CATEGORIA ȘCOALĂ

4 comentarii:

miti spunea...

Bine că nu le ziceați și că Pământul e plat!

AdminGeografilia spunea...

Bună ziua!

Bogdan spunea...

Hristos a înviat! :)

AdminGeografilia spunea...

Adevărat a înviat!

Trimiteți un comentariu