O hartă cu ping-uri în Amsterdam

Am găsit această hartă pe reddit. În 2019, 700 de bicicliști olandezi din Amsterdam au fost echipați cu un dispozitiv GPS ce le permitea să dea un 'ping' în zonele în care se simțeau nesiguri în trafic. Peste 36 000 de ping-uri au fost date, ajutând la crearea unei hărți care va fi folosită pentru îmbunătățirea infrastructurii. 

Prin 2011 am încercat să fac ceva asemănător pentru București. Sau poate chiar la fel. O hartă a vulnerabilității biciclistului bucureștean în trafic. Pusesem anunțul pe un forum al bicicliștilor cu rugămintea ca fiecare să completeze un chestionar scurt cu locația și natura problemei: gropi, trafic periculos, denivelări/linii de tramvai, câini maidanezi, circulația pietonilor etc. 

Am fost linșat de forumiști și luat la mișto: „proiectul e irelevant și subiectiv”, „ce e periculos pentru unul, nu e și pentru altul”, „pentru mine cel mai periculos e când ies din casă”. Au dat-o în filosofia pedalatului etc. 

Mi-au completat vreo 7 persoane (din sute de utilizatori bucureșteni pe forum, probabil), așa că am renunțat. Asta pentru cei care spun că în România nu sunt nici măcar discuții... Sunt, dar mai bine nu le deschizi... Mă întreb ce război ar fi rezultat dacă propunerea nu ar fi venit din partea mea, ci a autorităților („își fac campanie electorală”, „bani publici aruncați”, „cu banii dați pe proiectul ăsta de 3 lei se puteau face autostrăzi” etc.). 

Diferența dintre români și vestici este una de mentalitate, atâta tot. În timp ce la noi creativitatea este pusă la îndoială și inhibată de mentalul colectiv, la ei este încurajată pentru că trebuie să iasă ceva bun din asta.
___
Dacă ți-a plăcut acest articol, mă poți susține pentru munca depusă printr-o donație.

de Ionuț Tudose
27.04.2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu