Barometrul Școlii Online în percepția elevilor din România


• Sondajul a fost realizat de prof. Ionuț Tudose, autor Geografilia și cadru didactic la Liceul Teoretic „C-tin Brâncoveanu” București și Școala Gimnaz. Nr. 179 București. 
• Acesta a cuprins 45 de întrebări, iar datele au fost culese în perioada 16 – 22 decembrie 2020 în mediul online, cu ajutorul aplicației Google Forms.
STUDIUL COMPLET, în format PDF, poate fi consultat și descărcat LA ACEST LINK!!!

• Sondajul a fost diseminat pe rețelele de socializare spre elevii din toată țara, un rol major avându-l în acest sens: cititorii Geografilia, între care se numără profesori de geografie din toată țara; Consiliul Național al Elevilor; elevii Liceului Teoretic „C-tin Brâncoveanu” București, care au distribuit sondajul în special către prietenii lor din alte licee bucureștene; 
• Același sondaj a fost aplicat pe două eșantioane: unul național (1245 elevi din întreaga țară); unul punctual, studiu de caz pe Liceul Teoretic „C-tin Brâncoveanu” București (483 de elevi); 
• Fiind diseminat în mediul online, controlul asupra colectării datelor și a eșantionului vizat a fost redus, în special în cazul eșantionului național. De asemenea, în mod evident, la acest studiu nu au participat elevii fără acces la internet. 
• A fost adăugată o anexă cu toate mesajele repondenților din caseta de la finalul sondajului, marcată cu cerința: „Aici puteți lăsa oricare alte observații despre școala online...” 

• 10 concluzii ale studiului, pe scurt: 
1. Majoritatea elevilor sunt supărați din cauza depărtării fizice a profesorilor și a colegilor; 
2. Totuși, datorită petrecerii timpului acasă, relația cu familia în general s-a îmbunătățit; 
3. Elevii preferă cel mai mult evaluarea practică și cel mai puțin evaluarea orală; 
4. Cele mai intense probleme ale elevilor în online sunt volumul mare al temelor și neputința de a-și organiza propriul timp; 
5. Profesorii au aptitudini tehnice mediocre pentru a se descurca în online. Sunt evaluați de elevi printr-o notă de mijloc. 
6. Impunerea activării camerei este o importantă sursă de neliniște pentru elevi, fiind apreciată ca stresantă, abuzivă și restrictivă. Majoritatea preferă să NU activeze camera niciodată sau aproape niciodată; 
7. Școala online este mai puțin eficientă decât cea tipică, metodele didactice înregistrează un ușor regres, iar elevii în general o urăsc; 
8. Somnul este în general mai rău decât înainte, iar majoritatea covârșitoare a elevilor reclamă probleme de sănătate asociate școlii online: lipsa mișcării fizice, dureri de cap, de gât, de spate, dureri musculare, probleme de vedere, stări de stres și oboseală, moleșeală, sentimente de nesiguranță și singurătate prin lipsa colegilor și a prietenilor. 
9. Atacurile de panică, stările de spaimă, episoadele depresive și chiar depresia persistentă sunt amintite de aproximativ 1/3 copii; 
10. Elevii acordă școlii tipice, anterioare pandemiei, nota (media) 7,31, iar școlii online nota (media) 5,08;

STUDIUL COMPLET, în format PDF, poate fi consultat și descărcat LA ACEST LINK!!! Mi-ar plăcea să ajungă pe biroul ministerului educației, în mass-media, la ONG-uri și la partidele politice.















STUDIUL COMPLET, în format PDF, poate fi consultat și descărcat LA ACEST LINK!!! 
___
Dacă ți-a plăcut acest articol, mă poți susține pentru munca depusă printr-o donație.

de Ionuț Tudose
23.12.2020


2 comentarii:

Unknown spunea...

Felicitari pentru munca depusa!!Intradevar, ati reusit sa creionati un barometru al scolii online! Este extrem de util profesorilor, pentru a imbunatati feedback-ul elevilor si elevilor, pentru a vedea ca problemele legate de scoala online nu sunt singulare, ca profesorilor le pasa de problemele lor si poate ar fi util ca un astfel de sondaj sa fie facut si in randul profesorilor...scoala online este nociva pentru sanatatea tuturor si de aceea efortul este mare si de o parte si de alta. Ca orice hazard, implica riscuri la care nu s-a gandit nimeni,neavand repere din situatii similare. Avem multe de invatat din aceasta pandemie si implicit din perioada scolii online,noi ca oameni, ca elevi, ca profesori...

AdminGeografilia spunea...

Vă mulțumesc pentru mesaj și pentru precizări! Am încercat, pe cât posibil, să schițez o imagine cât mai clară a acestui fenomen. Sper să fie luată în seamă de cât mai multă lume, inclusiv de cei care decid soarta elevilor.

Trimiteți un comentariu