Între demnitate și slugărnicie


Înaintea meciului amical Anglia-România, Ionuț Nedelcearu și Nicolae Stanciu au fost singurele coloane vertebrale care au purtat cu cinste drapelul național în piept. Singurele coloane drepte în fața îngenuncheaților solidari cu mișcarea extremistă americană „Black Lives Matter” care incendiază vitrine, dărâmă statui, profanează simboluri naționale și agresează trecătorii. Toate acestea presărate cu discursuri justițiare, egalitariste sau revendicative, într-un teatru al absurdului, al haosului și al rasismului contra albilor (încurajat adesea de... unii albi cu puțini neuroni acasă). 

Cam acesta este și procentajul demnității românești: undeva la 10-20%; în rest sunt masele de manevră, „useful idiots” și irelevanții în fața istoriei și a culturii – cei mulți. Depinde numai de noi înșine în ce categorie dorim să ne situăm. 

Amintim că românii nu sunt datori nimănui, cu atât mai puțin negrilor. Nu am avut imperii coloniale și nu am făcut comerț cu sclavi africani. Nu i-am ars, nu i-am împușcat, nu i-am obligat să folosească autobuze și bănci separate. Nu le-am cerut nimic și nu i-am discriminat cu nimic. De altfel, noi înșine avem în spate strămoși iobagi. Nu avem de ce să ne cerem iertare în genunchi negrilor americani sau africanilor. Suntem România, nu Africa de Sud, nu Statele Unite, nu Regatul Unit. 

Fiți cu capul pe umeri, că altfel deveniți mase!

de Ionuț Tudose
7.06.2021

Un comentariu:

  1. Buna Ziua. Vreau sa adnotez si eu referitor la acest articol, o carte minunata, Psihologia multimilor de Gustave Le Bon, care odata citita, cu siguranta va deschide noi poteci in mintea fiecaruia. Cred ca merge de minune cu acest articol extrem de bine punctat. Sper ca nu am deranjat cu prezenta mea discreta. O zi minunata.

    RăspundețiȘtergere