Alte 2 hărți pentru bac: Vegetația naturală a Europei și Orașele României

         Pe harta vegetației puteți observa formațiunile vegetale specifice continentului nostru, exemple de plante și de soluri. De asemenea, au fost adăugate 2 profile biogeografice, unul pe direcție N-S și celălalt pe direcție V-E, tocmai pentru ca elevii să-și formeze o imagine mai realistă asupra problemei discutate.

          Zonarea pe direcție N-S este în strânsă legătură cu variația de temperatură, iar cea pe direcție V-E cu variația cantității de precipitații, așa cum se constată pe desen.

Fig.1. Vegetația naturală și solurile Europei

         Cea de-a doua hartă cuprinde toate orașele-reședință de județ. Oricare dintre ele poate pica la bac. Cu linii mai închise sunt limitele unităților de relief, iar cu linii mai deschise râurile principale (de asemenea doar cele care pot pica la bac). Ca activitate la clasă se poate realiza finalizarea acestei hărți prin colorarea cu albastru a râurilor, notarea denumirilor acestora, identificarea izvoarelor (unitățile de relief), identificarea colectorului etc.

Fig.2. Orașele principale din România

          Materialele de pe acest site sunt realizate de mine pentru a veni în ajutorul tuturor profesorilor de geografie din această țară și tuturor elevilor care susțin bacul la geografie (sau doar sunt pasionați de geografie). V-aș fi recunoscător dacă preluați aceste materiale să precizați și sursa (http://geografilia.blogspot.ro). De asemenea, vă puteți abona pe facebook printr-un like (abonarea e gratuită). Pentru alte materiale din categoria bac, click aici!
___
Dacă ți-a plăcut acest articol, mă poți susține pentru munca depusă printr-o donație.

de Ionuț Tudose
28.11.2016

11 comentarii:

Anonim spunea...

Orașul Vaslui e la locul lui?

AdminGeografilia spunea...

E o întrebare retorică din seria glumelor despre Vaslui?

Ionuț spunea...

Super fain! În ce program ați editat harta despre vegetația Europei?

AdminGeografilia spunea...

1. Fundalul e luat de pe net (google: ”europe borders map png”.
2. Limitele dintre zonele de vegetatie sunt trasate in Paint.
3. Tot în Paint am colorat în tonuri de gri tipurile de vegetatie.
4. Apoi in Inkscape (se poate descărca gratis de pe net - e soft open-source, free) am adăugat căsuțele text, legenda și cele două profile de sub hartă. Copăceii și siluetele de animale sunt luate tot de pe net (google: tree silhouette, coniferous silhouette, wolf silhouette, bear silhouette etc).

Ionuț spunea...

Foarte faine și informative toate hărțile dumneavoastră!

AdminGeografilia spunea...

Mă bucur că vă plac.

Unknown spunea...

Respect pentru efortul depus,credeti ca am timp pana la final suficient sa obtin o nota destul de buna ?

Unknown spunea...

Respect pentru efortul depus,credeti ca am timp pana la final suficient sa obtin o nota destul de buna ?

AdminGeografilia spunea...

Ai dacă te apuci de azi.

Anonim spunea...

O harta cu orogenezele in care s.au format unitatile de relief, tipuri de roci, mod de formare? Ar fi foarte utila pt sub I D si sub II D

Anonim spunea...

Buna dupa cum am observat sunteti foarte bravo!Am si eu o intrebare am cautat pe net si nu am gasit ... cum pot sa calculez acest item
Deduceti care oras este situat mai la nord Chisinau sau Washington aplicand reteau de grade a hartii :
1)determinati in grade valoarea a latitudinii geografice a fiecarui oras
2) denumirea orasului care este mai la nord
3)calculati cu cati km orasul indicat este mai la nord decat celalalt aplicand doar reteaua de grade a hartii

Trimiteți un comentariu