Rezolvare subiect geografie bac iulie 2016



         Iată mai jos rezolvările subiectului de geografie dat la bac în sesiunea iulie 2016.









Subiectul I
A.1. Germania
2. Madrid

B.1. Londra
2. Ungaria
3. 8

C. 1. b)
2. c)
3. c)
4. a)
5. a)

D. Statul marcat pe hartă cu litera E este Norvegia, iar statul marcat cu litera I este Grecia.
- Tipurile de climă predominante în Norvegia sunt temperat-oceanică și subpolară, în timp ce în Grecia predomină clima mediteraneană.
- Clima Norvegiei este influențată mai ales de Curentul Cald al Atlanticului de Nord, spre deosebire de clima Greciei, care este influențată de Marea Mediterană și de masele de aer subtropicale.
- Cantitatea medie anuală de precipitații depășește 1000 mm pe coasta atlantică a Norvegiei, în schimb în Grecia aceasta este mult mai redusă (cca 500 mm).

Alte diferențe:

- Temperatura medie anuală în Norvegia este mai scăzută (aprox. 5° C) decât în Grecia (15° - 20° C);
- Temperatura lunii iulie este mult mai coborâtă în Norvegia (aprox. 15° C) decât în Grecia (25° - 28°C);
- Vânturile cu frecvență foarte ridicată sunt vânturile de vest în Norvegia, în timp ce în Grecia se resimt cu precădere vânturi subtropicale și vânturi locale.

E.1. Relieful glaciar este prezent în Alpii Scandinaviei, datorită ghețarilor montani care acționează asupra reliefului prin eroziune, transport și acumulare, rezultând forme specifice: circuri și văi glaciare, morene, blocuri eratice etc. Datorită latitudinii mai mari la care se află acest lanț montan, există ghețari activi în prezent chiar dacă altitudinile sunt în jur de doar 2000 m. Însă mare parte din relieful glaciar este moștenit în urma acțiunii calotei pleistocene care acoperea întreaga peninsulă Scandinavă. Astfel în Alpii Scandinaviei apar și forme specifice reliefului glaciar de calotă: platouri și culmi montane rotunjite, nunatak-uri, fiorduri pe țărm etc.

2. În vestul continentului Europa se înregistrează o cantitate medie anuală de precipitații mai mare (600 - 2000 mm) decât în estul acestuia (350 - 600 mm), datorită vecinătății Oceanului Atlantic, care încarcă cu umiditate masele de aer de circulație vestică. Acestea se deplasează așadar dinspre ocean (V Europei) spre interiorul continentului, pierzându-și progresiv umiditatea, prin precipitații.


Subiectul al II-lea

A. 1. Craiova
2. Olt

B.1. Ialomița
2. Brașov
3. H

C.1. d)
2. c)
3. b)
4. a)
5. b)

D. Unitatea de relief marcată pe hartă cu litera A este Podișul Moldovei, iar unitatea marcată cu litera E sunt grupele montane Parâng și Retezat-Godeanu.
- Podișul Moldovei are altitudini mult mai coborâte (200 - 700 m) decât Grupele Parâng-Retezat (1000 - 2519 m).
- Podișul Moldovei are în componența sa de suprafață doar roci sedimentare (argilă, pietriș, nisip etc.), în timp ce Grupele Parâng-Retezat au în general roci metamorfice (șisturi cristaline).
- Podișul Moldovei are o structură necutată, cu straturi monoclinale sau orizontale, în timp ce Grupele munților Parâng și Retezat au structură cutată și șariată.

E.1. Pădurea nu se dezvoltă la altitudini mai mari de 1800 - 1900 m în unitatea de relief marcată cu litera E (Grupa Parâng) din cauza:
- stratului de sol aproape absent și a prezenței rocilor mobile încă de la suprafață, care nu permit fixarea și dezvoltarea rădăcinilor;
- vânturilor foarte puternice;
- proceselor periglaciare intense (avalanșe, prăvăliri de grohotișuri, alternanța îngheț-dezghețului pe timpul iernii);
- pantele foarte mari, care nu conferă stabilitate pădurii;
- temperaturi coborâte, care nu permit adaptarea speciilor forestiere; 
Orice răspuns este bun!

2. În unitatea marcată cu litera C (Câmpia de Vest) se cultivă cereale datorită:
- reliefului jos de câmpie, neted, care permite cultivarea pe spații întinse, în câmp deschis;
- solurilor fertile (cernoziomuri cambice și argice); 

Subiectul al III-lea 
A.1. Germania - 17 000 000 ha (sau 17 mil. ha)
2. Italia - 12 870 000 ha (sau 12, 87 mil. ha) 

B.1. Supr. agric. România 2005 = 13 880 000 ha
Supr. agric. România 2010 = 13 300 000 ha
13 880 000 - 13 300 000 = 580 000 ha
Supr. agric. a României a scăzut cu 580 000 ha în perioada 2005-2010

2. Supr. agric. Italia 2005 = 12 750 000 ha
Supr. agric. Italia 2010 = 12 870 000 ha
12 870 000 - 12 750 000 = 120 000 ha
Suprafața agricolă a Italiei a crescut cu 120 000 ha în perioada 2005 - 2010

3. viță de vie, citrice 

C.1. România, Ungaria, Bulgaria;
2. Câmpia Voivodinei, Munții Serbiei, Munții Balcani;
alte răspunsuri corecte: Munții Carpați, Munții Dinarici, Câmpia Panonică (sau Câmpia Dunării Mijlocii), Platoul Miroc.
3. Dunărea, Morava;
4. Belgrad, Novi Sad; 

D.1. Nr. locuitori România 1990 = 23 200 000 (sau 23,2 mil.)
Nr. loc. România 2010 = 21 400 000 (sau 21,4 mil.)
23 200 000 - 21 400 000 = 1 800 000
Populația României a scăzut cu 1 800 000 locuitori în perioada 1990-2010

2. Nr. loc. Franța 1990 = 56 700 000 (sau 56, 7 mil)
Nr. loc. Franța 2010 = 63 000 000 (sau 63 mil)
63 000 000 - 56 700 000 = 6 300 000
Populația Franței a crescut cu 6 300 000 locuitori în perioada 1990-2010

3. Numărul de locuitori a scăzut în România în perioada 1990 - 2010 ca urmare a:
- emigrației ridicate, numărul plecărilor din țară la muncă sau studiu în străinătate depășind numărul venirilor;
- reducerii natalității, numărul nașterilor fiind mai mic decât numărul deceselor;
- legalizării avorturilor; 
Orice răspuns este bun! 

E. 1. România, Bulgaria
2. Spania (sau Portugalia)
3. Suedia (sau Finlanda, fără Norvegia)
___
Dacă ți-a plăcut acest articol, mă poți susține pentru munca depusă printr-o donație.

de Ionuț Tudose
8.07.2016

71 de comentarii:

Anonim spunea...

Domn profesor, eu am scris la prezenta reliefului glaciar ca in Alpii Sc. existenta calotei glaciare, e greșit, nu?

Anonim spunea...

DOMN PROFESOR EU ZIC SA FACEM PETITITE RASPUNSURILE DATE DUMNEAVOASTRA NU SUNT CORECTE PRIETENA MEA S-A SUPARAT PE MINE SI NU MAI VREA SA VORBEASCA DELOC PENTRU CA ATI DAT ALTE RASPUNSURI DAR CE SA FACEM ASTA E VIATA FRUNTEA SUS INAINTE NUMAI BINE MULTA SANATATE

AdminGeografilia spunea...

Depinde cum ai formulat. În principiu nu este greșit deoarece se consideră că peste toată Pen. Scandinavă (deci și în Alpii Scandinaviei) a fost o calotă glaciară care a modelat relieful. Deci ar trebui să primești ceva la acel subpunct.

Co spunea...

La subiectul al III-lea, B.1. ati folosit valorile de la Germania, nu cele de la Romania.

AdminGeografilia spunea...

Nu prea înțeleg. Ai scris multe idei ca și cum ar avea legătură între ele, dar de fapt nu prea au legătură între ele...

Anonim spunea...

VA ROG SA MA IERTATI DAR CAND FEMEIE ITI DA IN CAP VEZI STELE VERZI CE SA FACI DRAGOSTEA E ADEVARATUL EXAMEN AL VIETII ASTA E ACUM MULTA SANATATE FERICIRE TOATE CELE BUNE

Co spunea...

Legat de grila de la subiectul al II-lea, la punctul 2, raspunsurile c. si d. nu erau interpretabile? Eu una stiam ca gaze naturale se exploateaza doar in Podisul Tarnavelor si Campia Transilvaniei, care fac parte din DCT, mai exact gazul metan.

AdminGeografilia spunea...

Am modificat! Deci nici eu nu luam 10, că aș fi greșit din neatenție :).

AdminGeografilia spunea...

Nu, deoarece gaze naturale înseamnă nu doar gaz metan, ci și gazele de sondă (sau gaze asociate) exploatate de obicei odată cu petrolul. În plus de asta, petrol nu e nici în DCT, nici în Parâng-Retezat.

Co spunea...

Stiu ca petrol nu e in DCT sau Parang-Retezat (dar tot am sperat), insa nici nu am gasit vreo informatie din care sa reiasa ca ar fi gaze naturale in Getic sau Subcarpatii Curburii. De aceea am oscilat intre cele 2 raspunsuri si se pare ca l-am ales pe cel gresit. Multumesc pentru raspuns.

AdminGeografilia spunea...

Cu plăcere! Stai liniștită, nu e un capăt de țară! Sunt alte lucruri în viață mult mai importante decât un punctaj la bac...

Unknown spunea...

Nu este gresit daca s-au trecut ca unitati de relief in Serbia si Muntii Carpati, Alpii Dinarici sau Campia Panonica.

Co spunea...

Asa-i, insa pentru mine e mai mult un aspect ce tine de orgoliu. :D

AdminGeografilia spunea...

Am actualizat! Mulțumesc de comentariu!

Anonim spunea...

daca am scris in loc de 120 000 ha-0.12 milioane sau in loc de 6 300 000-6.3 milioane se ia in consideratie??

AdminGeografilia spunea...

Da

kein_elene spunea...

(Y)

Anonim spunea...

Referitor la intervalul altimetric de 300-700m pentru Podișul Moldovei!!! Acest podiș prezintă altitudini cuprinse între 200-600m, iar valoarea maximă este de 688m, înregistrată în Dealul Ciungi din Podișul Sucevei.

AdminGeografilia spunea...

De ce nu precizați și altitudinea minimă la fel de precis, dacă tot vă plac exactitățile? Am trecut acele valori rotunjite. În niciun liceu normal din țara asta, profesorul (mai ales corectorii de la bac) nu ar trebui să ceară elevilor să știe de dealul Ciungi (688 m) sau ce ziceți dvs acolo...

Anonim spunea...

Nu era vorba despre vreo valoare altimetrică exactă, ci am dorit să arăt, prin valoarea maximă trecută, că această rotunjire menționată (300-700m) nu este corectă. De altfel, pentru un răspuns mai amplu, privind altitudinile reliefului, vă spun că Podișul Moldovei are o altitudine medie de circa 250m, iar minima este de 10m în Lunca Prutului.
Însă de dragul de a obține cât mai multe accesări vă grăbiți, iar în graba aceasta se strecoară multe greșeli.

AdminGeografilia spunea...

Da, o să mă îmbogățesc de la atâtea accesări...
Unii își rup ochii și coloana și fac voluntariat scriind 2 ore la calculator rezolvările de la bac, iar alții îi taxează că au rotunjit la 700 în loc să scrie 688.
Unde m-am grăbit și am greșit am recunoscut, dar unde e comentariu de hater nu am ce recunoaste...

AdminGeografilia spunea...

Problema este că aceste comentarii pot induce în eroare pe cei care citesc și vor crede că au greșit acolo unde nu au greșit...

mariusvlad spunea...

La subiectul 3, B punctul 3 , am spus grau, porumb si pomi fructiferi e bine?? Si tot aici dar la C punctul 3 e bun raul Sava?

mariusvlad spunea...

La subiectul 3, D, punctul 3 eu am scris ca populatia e intr-o continua scadere datorita bilantului natural negativ (natalitate-mortalitate) si al bilantului migratoriu negativ(emigranti-imigranti), este bine??

mariusvlad spunea...

Daca am spus ca Norvegia are clima montana e bine?

Costin spunea...

Un viitor corector! Se iau in considerare si alte raspunsuri care respecta cerinta. La grile si valorile exacte (fara intervalele mentionate in barem) nu se iau in considerare alte raspunsuri. Si o precizare pentru Romania, legat de resurse, raspunsul era cel care includea Subcarpatii Getici si ai Curburii. De ce? In aceste doua unitati se exploateaza petrol, gaze naturale ;i carbuni inferiori!!

AdminGeografilia spunea...

E bine

AdminGeografilia spunea...

Da

Anonim spunea...

Domnule daca la subiectele grila am raspuns astfel de exemplu:A.1-c, e bine?

Anonim spunea...

Ma refer daca e bine cum se scrie cu acea liniuta?

AdminGeografilia spunea...

E bine.

Anonim spunea...

Va multumesc domnule profesor pentru acest site minunat! Va sfatuiesc sa nu luati in considerare acele rautati gratuite. Se vede munca dvs.in fiecare animatie si fiecare lectie expusa. Ma bucur nespus de mult ca am gasit acest site! Am reusit sa invat mai mult decat la propria-mi scoala. Va multumesc inca o data pentru efortul pe care l-ati depus si pentru caracterul dezinteresat de care ati dat dovada! Va doresc multa sanatate si numai bine! De-abia astept sa va comunic nota; stiu ca nu va fi zece, insa va fi o nota buna; am citit comentariile anterioare si ma bucur ca in perceptia dvs punctajul de la BAC "paleste" in fata problemelor cu care ne-am putea confrunta in viata de zi cu zi. Aveti aprecierea mea din tot sufletul!

Anonim spunea...

Domnule, mi se pare lipsit de respect și de-a dreptul neprofesionist să spuneți că cele două comentarii ale mele (unul cu informație clarificatoare și obiectivă, iar altul cu informație suplimentară) pot să inducă în eroare pe cititorii acestui blog. În plus, impuneți să se deducă că ceea ce am scris în comentarii este greșit, făcând astfel să se înțeleagă că doar dvs. ați scris corect. Observ că parțial ați modificat!!! Oare nu era corect ce ați scris?!! Se merită să mai revizuiți. Domnule, parcă intervalul altimetric nu se ia până la rotunjirea valorilor maxime și minime, ci în funcție de predominarea hipsometrică a reliefului. Vă respect punctul de vedere și am încheiat!

Anonim spunea...

Mult succes! Îți spun că nu au fost "răutăți gratuite"...

Anonim spunea...

In grecia intalnim vanturile sahariene si fierbinti?

Anonim spunea...

Daca la subiectul 2, punctul D, in loc de Grupa Retezat Godeanu si Parang am scris alta forma de relief si am analizat comparativ cu Pod. Moldovei exista sanse sa primesc punctaj pe incercare de raspuns? sau ceva de genul acesta..

AdminGeografilia spunea...

Sunt șanse doar dacă cele 3 deosebiri sunt adevărate. Oricum rămâne și la latitudinea corectorilor să aprecieze...

AdminGeografilia spunea...

Se resimt pe timpul verii vânturi sahariene (sirocco).

AdminGeografilia spunea...

Bine, doamnă, aveți dreptate!

AdminGeografilia spunea...

Și eu îți mulțumesc! Așa e în viață când te apuci să faci ceva. Puțini sunt cei care te ajută prin sfaturi constructive, însă mulți sunt hateri și troli de serviciu, gata să-ți pună bețe-n roate. În toate domeniile și peste tot. :)

Cornel Sibianul spunea...

Sau Campia Timisului.

Anonim spunea...

Pai daca eu am spus ca,in norvegia predomina vanturile de vest iar in grecia intalnim vanturile sahariene,fierbinti,se ia in considerare ceva?

AdminGeografilia spunea...

Da, se ia.

Unknown spunea...

Buna ziua!
La cerinta cu orasele din Serbia, am pus Pristina(din Kosovo). Pe harta de la subiectul I, Kosovo nu este separata de Serbia.
credeti ca se puncteaza?

AdminGeografilia spunea...

În mod normal ar trebui, deoarece Kosovo nu este recunoscută internațional în mod unanim. De exemplu România nu recunoaște Kosovo ca fiind stat independent. Deci nici profesorii corectori nu ar trebui să-l recunoască. :) Eu ți-aș da punctele fără discuții.

Unknown spunea...

Am inteles. Multumesc!

AdminGeografilia spunea...

Cu plăcere!

Anonim spunea...

Pe bune sa spui DA la grau, porumb si pomi fructiferi! S-au cerut culturi SPECIFICE Italiei, intre care se puteau scrie: vita-de-vie, cultura de maslini (locul1 pe Glob), cultura de citrice (lamai, portocali, etc) Daca puneau si ce anume la pomi fructiferi (mere, pere locul1 in Europa) se luau in calcul s.a.

Anonim spunea...

Fratioare te complaci în rolul de victimă.
Schimba-ti atitudinea!
Nu te mai plange ca nu ti-a pus bete in roate..Tu ai ales sa faci asta ..nu te-a obligat nimeni sa faci voluntariat cu siteul. Aaa doaman aceea aavea dreptate ca te-ai grabit, avand in vedere ca ai o mare raspundere fata de ce si cum scrii pentru acei elevi care citesc si uneori invata.. Aici unii intreaba ca si babuta la biserica daca au scris corect (trebuiau sa puna mana pe carte, ca nu se fac pomeni de la corectori, iar la contestatii nu se fac minuni daca nu au scris corect) si nu se merge cu daca si daca..pe presupuneri. Trebuia sa stii ca sunt astfel de mesaje..si a fost totusi constuctiv ce a scris acolo, dar ehh ce sa vezi daca tu tot te-ai vaitat ca e haita de hateri. Bafta..si sa nu uit ca trebuie sa il iei pe acest mesaj ca un sfat constructiv ;)

AdminGeografilia spunea...

Italia nu înseamnă doar climat mediteranean, sau doar ce este la sud de Roma, ci și Câmpia Padului, cu nuanțe temperate de tranziție. Deci de ce să nu se puncteze și răspunsul lui? Italia e unul din principalii producători de cereale din Europa.
Sper să nu fiți unul dintre corectori!

AdminGeografilia spunea...

Bine, aveți dreptate!

AdminGeografilia spunea...

Mulțumesc de asemenea, domnul Cornel! TLC

Anonim spunea...

Te cam dai mare cu atotcunoasterea! Inseamna ca nu stapnanesti cuvintele cu esenta lor, cand se vde clar ca se cere concret două culturi SPECIFICE Italiei, nu se cere să precizeze două culturi agricole practicate in Italia. CA tot ziceai de Campia Padului, aici se cultiva si orez (ocupa locul 1 in Europa), ceea ce pot sa cred ca o vei trece ca si cultura specifica Italiei.

AdminGeografilia spunea...

Măslini, citrice și viță de vie nu se cultivă doar în Italia, ci și în alte țări. Deci de ce unele să fie ”mai specifice” decât altele? :P

Anonim spunea...

WOW :)) Crde ca ai spus in gluma: Deci de ce unele să fie ”mai specifice” decât altele?
Daca era pentru Spania ori Grecia sa precizeze culturi SPECIFICE acceptai tot grau, porumb si pomi fructiferi sau tot felul de culturi practicate si chiar pe 1 mp?? Culturi de citrice, de maslini, de vita-de-vie sunt specifice si Spaniei si Greciei. Daca se cerea pentru Spania ori Grecia la bac, nu treceai ca sunt mai specifice decat altele..chiar WOW

AdminGeografilia spunea...

Dacă și cu parcă...

Anonim spunea...

Nu dai dovada de seriozitate! Ce vor crede ai tai cititori cand lasi ca raspuns: Dacă și cu parcă... Poate ca asa e pe blog-ul asta cu tematica geografica. Hai fii cu daca si cu parca

AdminGeografilia spunea...

Nu știu ce vor crede, îi privește personal. Oricum sunt liberi să creadă ceea ce cred. :)

AdminGeografilia spunea...

Vă răspund tuturor cu ”aveți dreptate” că știu că vă place să aveți dreptate :P

AdminGeografilia spunea...

1. ”Seriozitate” înseamnă să-ți lași un nume undeva, să știu și eu cu cine vorbesc, că e plină țara de persoane care se ”semnează anonimi” ca în Caragiale.
2. ”Seriozitate” înseamnă să-ți respecți interlocutorul, să nu-l iei peste picior și să nu-i vorbești la pertu, că nu ne cunoaștem. Deci ”nu ne tragem de șireturi”, după cum vă place să spuneți la clasă. Bănuiesc că sunteți profesor. Dacă aici vorbiți așa, bănuiesc că pe elevi îi faceți albie de porci.
3. ”Seriozitate” înseamnă să scrii corect românește, sau măcar să te străduiești... La dvs. nu am observat nici una, nici alta (Recitiți-vă comentariile mai întâi, după aceea veniți și cu sfaturi!).
4. Comentați mult pe lângă subiect, de aceea nu m-am străduit să vă răspund mai amplu la penultimul comentariu.
5. E târziu, mai animăm secțiunea de comentarii și altădată. :))

Bogdan spunea...

nu am reusit sa inteleg la subiectu al3 alea cum se calcula cu cat a scazut suprafata agricola in romania in anul 2010nfata de 2005 sau la italia cu cat a crescut suprafata agricola in 2010 fata de 2005

Bogdan spunea...

DACA AM PUS VALORI FIXE MI SE IA IN CONSIDERARE

AdminGeografilia spunea...

Cum adică?

Anonim spunea...

Domnule profesor, stiti ca v-am spus intr-un comentariu anterior ca voi lua o nota buna, dar nu va fi nota 10? Ei bine, am luat nota 10!!! Sunt foarte fericita!♡. Va multumesc!

AdminGeografilia spunea...

Și eu sunt fericit pentru tine! Mult succes la facultate!

Anonim spunea...

Domnule profesor, la subiectul 3 A.2 cum ati aflat valoarea hectarelor? 12.87? nu imi dau seama...

AdminGeografilia spunea...

Am greșit eu când am tastat în grabă (acum e modificat). Este vorba de ”12,87 mil. ha”, nu ”12,7 ha”. Mulțumesc pentru atenționare și scuze de greșeală!

Unknown spunea...

Multumesc mult pentru raspunsuri, m-au ajutat sa ii fac la tata un fel de test pentru seral !

Unknown spunea...

Multumesc mult pentru raspunsuri, m-au ajutat sa ii fac la tata un fel de test pentru seral !

Unknown spunea...

Multumesc mult pentru raspunsuri, m-au ajutat sa ii fac la tata un fel de test pentru seral !

Inchirieri auto Bucuresti spunea...

Nu erau atat de grele raspunsurile.

Trimiteți un comentariu