Am strâns 12 saci de gunoi din parcul Bellu, Urlați

Muzeul Bellu la intrare în parc

         Am profitat de vremea foarte călduroasă adunând câteva gunoaie din frumosul nostru parc urlățean. Am mai făcut chestii de-astea, fără să le pun pe net, pentru că nu vreau să mă dau mare. Însă cred că e bine să vă povestesc, din două motive:



1. Pentru a vă îndemna să ne implicăm mai mult în comunitatea noastră, să facem curat în fața curții, pe casa scării, în parc, în pădure… E o chestie banală de civilizație. Și nu trebuie să faci parte din nu știu ce asociații, cu tricouri, diplome de voluntari și stegulețe… Nici măcar nu trebuie neapărat să fii cu mai multe persoane. Nouă ne place prea mult festivismul. Pur și simplu pui mâna și iei gunoiul de lângă tine…
2. Pentru a-i ruga pe indivizii antisociali să nu mai azvârle gunoaiele în boschete! Cineva trebuie să se bage în mărăcini după ele și e foarte enervant. Măcar aruncați-le pe potecă și alee, dacă la coș vă vine greu! Mersi!




          Inițial gunoaiele păreau puține și disparate, un bidon ici, o pungă colo... dar punându-le cap la cap am reușit să adun 12 saci.





          Rămâne de văzut la primăvară ce „dragoni” mai apar de sub covorul de frunze. Am strâns totul în doar două ore! Din cantitatea totală de gunoi, au fost:
- circa 70 % bidoane, sticle de vin, doze de bere;
- vreo 20 % pahare de plastic, pungi de cornuri și chipsuri;
- 10 % altele;
          După cum se observă, deșeurile au fost produse de amatorii de picnic și alcool consumat în natură. La sfârșit am lipit la intrarea în parc și pe copaci următoarele afișe:







          Scopul nu este acela de a-i civiliza pe ceilalți, ci de a ne civiliza pe noi înșine! Dacă ne este indiferent gunoiul din parc, din pădure sau din fața curții, pe motiv că „nu e aruncat de mine” sau „de ce să fac eu curat în urma needucaților?!”, ne facem doar părtași cu respectivii necivilizați. Adică suntem la fel ca ei.
___
Dacă ți-a plăcut acest articol, mă poți susține pentru munca depusă printr-o donație.

de Ionuț Tudose
28.12.2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu