Ora Pământului din această seară, un moft.


          Îndepărtându-se de Dumnezeu, omul nu se îndepărtează şi de religie. Dintotdeauna a simţit nevoia să îşi facă idoli la care să se închine, religii alternative existând mereu. În prezent asităm la un asalt al religiilor moderne: unii se închină la zeul fotbal, uitându-se la toate meciurile, punând suflet şi pasiune, pierzând timpul şi irosindu-şi vieţile... Alţii se închină la zeul ştiinţă şi spun mereu "Oamenii de ştiinţă au descoperit", "Ştiinţa a zis", "S-a demonstrat că", "Mai lasă-mă că nu există niciun Dumnezeu, nu sunt dovezi ştiinţifice" etc. 
          Iar alţii se închină religiei ecologismului.



          Nu ne mai închinăm lui Dumnezeu, ci zeului Pământ. Nu mai prăznuim sfinţii din calendar, ci avem alte "sărbători": ziua Pământului, ziua apei, ora Pământului, ziua urzicii din pădure şi probabil ziua lobodei. Nu mai vrem să urmăm morala creştină, ci avem altă morală, mai modernă: morala ecologistă (Să ţii curat!; Să faci misionarism ecologist!; Să ţii "sărbătorile"; Să pui suflet în activitatea ta ecologistă ca să fii bine-plăcut zeului Pământ şi ca să te împlineşti sufleteşte! etc). De altfel, promotorii acestei ore a Pământului, ne îndeamnă să aprindem flăcările şi lumânările. Un fel de ritual global de aducere de jertfă zeului Pământ... La fel cum în Biserică lumânările aprinse sunt jertfe aduse lui Dumnezeu...
          Ca geograf (deci unul care ar trebui să vă zic cât de tare este să fii ecologist), cred că nu avem nicio nevoie de spiritul acesta. Dacă chiar ne pasă de natură, este de ajuns să încercăm să devenim mai buni creştini. Dacă vrem să devenim creştini, nu am mai fi aşa lacomi, am prefera o viaţă mai simplă, am fi mai cumpătaţi cu ceea ce consumăm şi folosim (mâncare, haine, bunuri). Deci am lua din natură mai puţin. De asemenea, dacă am vrea să devenim creştini, am trăi mai ordonat şi nu am mai pierde nopţile aiurea prin cluburi, plăceri, desfătări etc. Deci am consuma mai puţină energie electrică. Deci ora Pământului nu ar mai fi necesară...
          Dacă vrem să devenim buni creştini, este risipă de energie să mai ai şi altă religie (cea ecologistă). Dar dacă nu ne mai place creştinismul, ne plac altele, printre care şi ecologismul...
          De Ora Pământului voi ţine lumina aprinsă ca în orice altă seară. La revedere!
___
Dacă ți-a plăcut acest articol, mă poți susține pentru munca depusă printr-o donație.

I. Tudose
23.03.2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu